Låångt inlägg!

Jahopp, en ny vecka har börjat och dagen har varit ganska slö innehållande träningsvärk och huvudvärk.

Träningsvärken kommer från att jag och Oskar var i stallet igår och jobbade arslena av oss, sååååå tacksam för att han följer med mig och hjälper mig, skulle inte klara mig annars! Fattar inte att vi är ensamma om helgerna, är ju skaaaapligt mycket jobb som ska göras. Vi kom iaf iväg lite sent hemifrån och när vi kom dit möttes vi av SNÖ. Vi fick parkera en bit bort och sen stod vi bara och kollade på stallet som var inringat av flera decimeter snö. Som tur var är stallet grannar med traktorer så de kom och plogade bort en massa snö så vi kunde ta oss till stallet och arbeta runt omkring. Vi möttes dock av väldigt mycket snö i hagarna och precis utanför, så innan vi kunde börja ta ut hästarna fick vi allt skotta en hel del! Detta var lite frustrerande eftersom jag ville få ut hästarna så snabbt som möjligt o ge dem mat! Det hade dessutom tillkommit 2 varmblod i stallet!! Skitkul, verkligen, men lite jobbigt eftersom jag inte visste att det skulle komma två, utan bara en.
Så det var lite jobb med att veta vad jag skulle göra och vilka som skulle gå var osv, dessutom var alla hästar typ lindade runt benen och hade skadat sig lindrigt på något sätt.. Krångel krångel.. Men till slut fick vi ut alla hästar, en skulle stå kvar inne då min ledare skulle komma och pyssla med honom senare. Ut med honom och mocka hans box, in med honom igen och ge mat. Sen var det bara att ge sig på de resterande 9 boxarna. Är van att mocka shettis- och russboxar, men nu var der 3 varmblod också, och dem är inte nådiga med att skita ner och röra omkring.. Så det var ingen bra dag på travet igår.. Kom därifrån sent och jag kände mig extremt stressad då jag bara skulle in några timmar senare och sen jobba på donken 16:45.. MEN, jag hade tur, det var ponnyridning i stallet och min ledare var där så jag SLAPP åka in igen och ta in dem! Jääävligt nice!! :)

Såhäär mycket snö var det, typ överallt.

Idag hade vi massage-"examination" i skolan och det var skönt att få lite massage på träningsvärken! Annars har det som ovan nämnt bara varit slött. Sovit till och från hemma och kollat på OS hela dagen.

Imorrn börjar HPB:n i skolan och jag får ÄNTLIGEN gå med Carro igen!! :D Ska bli så kul att gå tillsammans igen!! :) Nog för att det bara är 4 ggr den här kursen, men bättre än inget!! :D hihi <3

Nu blir det till att sova! :)
Peace


Kommentarer
Postat av: Caroline

:D Snart kommer jag och joinar skolan :D men lite work först bara;) pussss

2010-02-23 @ 05:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0